close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יציאת מצרים 2018

מערכת שורשה ניסן, תשעח21/03/2018

קיבוץ גלויות. הכירו את רויטל האוקיפ, בת 18 חודשים צאצאית שבט בני המנשה שעלתה אתמול בלילה לישראל

תגיות:
רויטל האוקיפ עולה לארץ
צילום: ארגון שביישראל
רויטל עלתה עם הוריה, יואל ונורית האוקיפ ועם אחותה הגדולה אמונה, כחלק מקבוצה של 204 בני קהילת בני המנשה שבמדינת מניפור שבצפון מזרח הודו שעולים השבוע לישראל במסגרת ארגון שבי ישראל. מיד עם הגעתם למרכז הקליטה בכפר חסידים, העולים יחלו בהכנות לקראת חג הפסח הראשון שלהם בארץ ישראל. בתום השלמת תהליך הקליטה הם אמורים לעבור להתגורר בגליל.

קהילת בני מנשה הם הצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שגורשו מארץ ישראל לפני יותר מ-2,700 שנים על ידי מלך אשור. השפה הקוקית וניביה השונים שייכים למשפחת שפות סינו-טיבטיות שמדוברות בצפון-מזרח הודו -- שם מתגוררים מרבית בני המנשה -- בנוסף למזרח בנגלדש ומערב בורמה.

"הגעת העולים לישראל היא אירוע מאוד מרגש עבור כולנו. אנחנו עדים ליציאת מצרים מודרנית, רק שהפעם היא מהודו, לאחר 2,700 שנים בגלות, ושבוע לפני חג הפסח", מסר מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד ארגון שבי ישראל. "אנחנו נמשיך לפעול בכל כוחנו להעלאתם של יתר בני הקהילה שעדיין ממתינים בהודו לעלות לארץ שעליה תמיד חלמו".

"זו התרגשות אדירה עבורנו ואין גבול לשמחה", מסר יואל האוקיפ שהתאחד אתמול בנמל התעופה עם אחיו ואחותו שאותם ראה שלוש שנים מאז עלו גם הם לישראל. "אני גם מאושר שבני המשפחה שלי בישראל זכו לראות את בתי הטרייה, רויטל, שאותה מעולם לא פגשו לפני".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה